چگونه کمبود ویتامین بدن‌مان را جبران کنیم؟ +مغذی‌ترین مواد غذایی برای سلامتی

 

تغذیه عاملی است که تعیین کننده سلامت و یا عدم سلامت فرد بوده و خوراکی‌ها باعث تأمین نیاز‌های بدن و در نتیجه سلامت اندام‌های بدن می‌شود.

 

 برای داشتن بدنی سالم باید از مواد غذایی مقوی که به راحتی پیدا می‌شوند استفاده کرد، زیرا این مواد مغذی می‌توانند سلامت بدن شما را تضمین کنند؛ در اینجا به معرفی مواد غذایی که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند می‌پردازیم.

میوه‌ها

میوه‌ها از جمله مواد غذایی هستند که میزان قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی را در خود جای داده اند و سبب بهبود سلامت بدن می‌شوند؛ برای مثال در سیب مقدار زیادی فیبر،  ویتامین c و آنتی اکسیدان به کار رفته است، همچنین موز پتاسیم فراوانی دارد و ویتامین b ۶ بدن شما را تامین می‌کند.

ب

تخم مرغ

تخم مرغ از جمله مواد غذایی کاملی است که ویتامین زیادی دارد، همچنین برای به دست آوردن مقدار زیادی از مواد معدنی می‌توان گوشت قرمز و یا سفید را مصرف کرد.

ب

سبزیجات

همانطور که می‌دانید سبزیجات از آن دسته مواد غذایی هستند که هیچگونه ضرری به بدن نمی‌رساند و سبب بهبود وضعیت جسمی بدن و سلامت می‌شوند؛  برای مثال کلم بروکلی از جمله سبزیجاتی است که فیبر زیادی دارد و ویتامین k و ویتامین c بدن را تامین می‌کند؛ در کلم هم ویتامین K، ویتامین C، فیبر و مواد مغذی دیگر دیگری وجود دارند که برای سلامت بدن بسیار موثر هستند و همراه با آن می‌توان  غذای رضایت بخش و کاملی را تهیه کرد.

لبنیات

لبنیات از جمله مواد غذایی است که سلامت بدن را تضمین می‌کند و شما  می توانید مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن‌تان را  از لبنیاتی همچون پنیر ، ماست و شیر دریافت کنید.

ب

حبوبات

حبوبات سرشار از مواد معدنی است و  به سلامت بدنتان  کمک بسیاری می‌کند؛ برای مثال در لوبیا سبز مواد معدنی به کار رفته است که می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند؛ همچنین لوبیا قرمز و عدس هم دارای ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی بسیار زیادی هستند.

ب

دانه‌ها 

اگر به دنبال سلامتی بیشتر هستید باید از دانه‌های مقوی همچون جو، گندم و  برنج قهوه‌ای استفاده کنید؛ همچنین مصرف نان‌های مختلف و قرار دادن آن‌ها در رژیم غذایی می‌تواند سبب سلامتی شود.

ب

 

منبع : yjc.
موضوعات مرتبط :




نظر شما