چگونه صورت خود را لاغر کنیم

 

بررسی کنید که نیاز دارید صورت تان را لاغر کنید یا نه.

گام ۱

در آیینه به خود نگاه کنید. اگر سایز بدن تان طبیعی است اما حس می کنید صورت تان لاغر نیست، این را در نظر بگیرید که ممکن است نظر درستی در مورد خود نداشته باشید.
به اعضای خانواده تان نگاه کنید. صورت آنها هم مشابه شماست؟ ممکن است استعداد چاقی ژنتیکی در ناحیه صورت داشته باشید.

همچنین ممکن است گوشتالو بودن صورت تان مربوط به کم سن بودن تان باشد و این چربی با گذشت زمان از بین برود.
از مردم بخواهید با شما رو راست باشند و از آنها بپرسید که آیا فکر می کنند صورت شما گوشتالوست یا متناسب است؟
صورت پف کرده به معنی چاق بودن آن نیست. پف کردن صورت می تواند به علت تغذیه نامناسب، خوردن غذاهای شور، کمبود خواب، ورزش نکردن و … باشد.
با پزشک خود صحبت کنید. او می تواند به شما اطمینان دهد که چربی صورت تان متناسب است. همچنین پزشک می تواند مشکلات احتمالی مثل ورم و پف را درمان کند.

لاغر کردن صورت

گام ۲

وضعیت خود را بررسی کنید. وضعیت خمیده بدن می تواند باعث شود صورت تان چاق تر به نظر برسد و غبغب در بیاورید. چربی ها به راحتی در گردن و چانه ذخیره می شوند و باعث چاق شدن این نواحی می شوند.
درست بایستید و بنشینید تا ستون فقرات تان در وضعیت مناسبی قرار بگیرد. از یک فیزیوتراپیست یا دکتر بخواهید تا طرز درست نشستن و ایستادن را به شما یاد بدهد.
نفس عمیق بکشید. در حالت خمیده، کشیدن نفس عمیق، سخت تر می شود و مجبور می شوید صاف بنشینید تا بتوانید ریه هایتان را از هوا پر کنید.
به خودتان یادآوری کنید که هنگام نگاه کردن به مردم باید شانه هایتان را عقب نگه دارید، سر و چانه تان را بالا بگیرید.
تمریناتی برای بهبود استقرار بدن وجود دارند. می توانید اطلاعات بیشتر در این مورد را از یک فیزیوتراپیست یا منابع آنلاین کسب کنید. پیلاتس و یوگا و ورزش هایی مثل اینها هم می توانند کمک کننده باشند.

تغذیه عمومی و رژیم غذایی
به طور کلی تغذیه خوب می تواند باعث بهتر شدن چهره تان شود.

گام ۳

غذای سالم بخورید. مقدار کالری دریافتی خود را بر اساس قد و جنس و سن خود تنظیم کنید. جدول کالری مواد غذایی را تهیه کنید و یا از پزشک تان مشورت بگیرید.

لاغر کردن صورت

گام ۴

اگر اضافه وزن دارید آن را کم کنید. وقتی چربی بدن تان را کم کنید، چربی صورت تان هم کاهش پیدا می کند. به یاد داشته باشید که نمی توانید فقط چربی های یک ناحیه از بدن تان را کاهش دهید و در هنگام کاهش وزن، تمام بدن از جمله صورت تان به یک میزان لاغر خواهد شد. با پیروی کردن از یک رژیم غذایی مغذی و متعادل برای کاهش وزن، همراه با ورزش منظم می توانید هر گونه چربی ناخواسته ناحیه صورت را کاهش دهید.
مهم است که در مورد رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که از یک رژیم غذایی متعادل پیروی می کنید و از یک رژیم غذایی که برای مدتی مد و محبوب می شود و می تواند به بدن تان آسیب برساند، خودداری کنید.
تمرینات قلبی عروقی و تمرینات قدرتی بهترین راه برای کاهش وزن است.
مقدار زیادی فیبر و سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند بخورید. از خوردن غذاهای پر قند و چربی خودداری کنید.

گام ۵

به خوبی به بدن آب رسانی کنید. مصرف آب به مقدار کافی، به شما در از بین بردن سدیم اضافی، که ممکن است باعث پف کردن صورت تان شود، کمک می کند. آب کافی همچنین سموم بدن، که می تواند باعث شود رنگ پریده به نظر برسید را دفع می کند.

ورزش صورت
بیش از ۵۰ ماهیچه در صورت وجود دارد که برخی کارشناسان بر این باورند که ورزش صورت می تواند برای این ماهیچه ها مفید باشد.

گام ۶

ورزش صورت به تنهایی مفید نیست. ایده ورزش صورت، طرفداران خودش را دارد اما نمی تواند به تنهایی راهی برای کاهش چربی صورت باشد. برای لاغر به نظر رسیدن باید وزن کل بدن را از راه هایی مثل ورزش کردن کاهش دهید. با این حال اگر ورزش های صورت را پیوسته انجام دهید و به همراه آن رژیم غذایی هم داشته باشید، می توانید از شل و چروک شدن پوست، که ممکن است بعد از یک کاهش وزن زیاد اتفاق بیفتد، جلوگیری کنید.

گام ۷

یوگای صورت را امتحان کنید. در این یوگا باید سر خود را رو به پایین خم کنید تا ماهیچه های صورت تان ورزش کنند و هم زمان نفس های عمیق هم بکشید. این کار باعث می شود جوان تر برسید.

گام ۸

چند بار پشت سر هم بگویید X , O. این دو حرف، گونه ها و دهان تان را منقبض می کند. و باعث حرکت زیاد ماهیچه های صورت می شود. این حرکت را چند بار در روز تکرار کنید.

لاغر کردن صورت

گام ۹

آدامس بجوید. عمل جویدن باعث می شود از عضلات صورت تان استفاده کنید. همچنین از آدامس جویدن لذت می برید و کار سختی هم نیست.
آدامس بدون قند بجوید تا بیش از مقدار نیازتان، به رژیم غذایی خود قند اضافه نکنید.

لاغر کردن صورت

گام ۱۰

دهان خود را تا جایی که می توانید باز کنید و برای چند ثانیه نگه دارید، سپس ببندید.
این کار را ۳ بار در روز (صبح و ظهر و شب) و هر دفعه ۳۰ بار انجام دهید.

 

لاغر کردن صورت

از آرایش برای به حداقل رساندن چاقی صورت تان استفاده کنید.
آرایش می تواند همه چیز را در صورت تان بپوشاند. همچنین می توانید با آرایش حس پهن بودن صورت تان را کاهش دهید.

گام ۱۱

از رنگ سرخ (رنگی که پوست موقع خجالت کشیدن پیدا می کند) استفاده کنید. و آن را از خارج صورت به داخل آن بکشید. این کار باعث می شود گونه هایتان حال طبیعی پیدا کند و خوب به نظر برسد.

گام ۱۲

از کانتورینگ برای لاغرتر نشان صورت استفاده کنید. کانتورینگ می تواند با بر جسته کردن استخوان گونه و استفاده از یک سایه کمرنگ تر و برجسته کردن قسمت های مختلف صورت باعث لاغرتر به نظر رسیدن آن شود.
کانتورینگ می تواند باعث شود که صورت لاغر و تو رفته و خسته به نظر برسد. مواظب باشید که چقدر از آن استفاده می کنید.
طرز استفاده از آن را می توانید از یک آرایشگر بپرسید. این شخص قادر خواهد بود برای استفاده از آن، بهترین توصیه ها را برایتان داشته باشد. کمی طول می کشد تا بتوانید از کانتور به خوبی استفاده کنید، این کار به تمرین نیاز دارد.

لاغر کردن صورت

گام ۱۳

ابروهای خود را قوس دار کنید. یک ابروی قوس دار که کمی کلفت باشد (اما نه بیش از حد) می توان پایین صورت را باریک تر نشان دهد. می توانید این قوس را با استفاده از یک سایه -کمی تیره تر از رنگ طبیعی ابروهایتان– به وجود بیاورید.

گام ۱۴

از پوشاننده (کانسیلر) برای پوشاندن حلقه زیر چشم استفاده کنید. این حلقه ها باعث می شوند صورت تان چاق تر به نظر برسد.

گام ۱۵

از یک رژلب کمرنگ تر استفاده کنید. رژلب های تیره لب هایتان را پهن تر نشان خواهد داد. با استفاده از یک رژلب کمرنگ لب هایتان باریک تر به نظر می رسد.

لاغر کردن صورت

نکات و هشدارها

نگه داشتن پوست در یک وضعیت عالی، برای اینکه احساس بهتری در مورد چگونه به نظر رسیدن چهره تان داشته باشید، ضروری است. بنابراین، صورت تان را تا جایی که ممکن است با یک مراقبت روزانه و پاکسازی مرتب، که مناسب نوع پوست و شیوه زندگی تان باشد، زیبا نگه دارید. حتماً نباید از شیوه های پیچیده و گران قیمت استفاده کنید و جنسیت تان هم مهم نیست. فقط یک پاک کننده و مرطوب کننده روزانه مناسب برای پوست تان پیدا کنید و همیشه از آنها استفاده کنید.

شکل طبیعی بدن تان تأثیر زیادی روی این مسأله که صورت تان چقدر بزرگ، پهن یا چاق به نظر می رسد دارد.

گفتن حروف M و N با حداکثر حرکت آرواره، راه دیگری برای ورزش صورت است.

یک چهره پر کمک می کند که جوان تر به نظر برسید. بعضی از مردم از چربی صورت، برای اینکه مدت طولانی تری جوان به نظر برسند، استقبال می کنند! بعد از ۴۰ سالگی، چربی صورت به طور طبیعی کاهش پیدا می کنند و پایین تر بودن شاخص توده بدنی (BMI) به معنی چین و چروک بیشتر روی صورت است.

جراحی صورت، یکی از خطرناک ترین انواع جراحی هاست و نباید سرسری گرفته شود. تعداد زیادی رگ های خونی در صورت وجود دارد که می تواند عمل را با مشکل مواجه کند. حتی اگر عمل به خوبی انجام شود، ممکن است روی پوست تان اسکار بر جای بماند.

جویدن برای مدت طولانی، می تواند باعث فک درد شود.

کم کردن بیش از حد چربی صورت می تواند شما را مسن تر نشام دهد و باعث شود قسمت هایی از صورت تان تو رفته به نظر برسد. بین ۱۵ تا ۲۵ درصد چربی برای جوان به نظر رسیدن پوست ضروری است.

منبع : //phow
موضوعات مرتبط :




نظر شما